סיגריות זה לא משחק ילדים | מוציאים את העישון מגני השעשועים!

'עישון סביבתי גורם לנזק בריאותי חמור לילדים'
בילדותי, גדלתי לשני הורים מעשנים, מעשנים כבדים. אבא שלי היה הקטר ואמא שלי היתה הרכבת. אולי בגלל זה, הם כבר לא יכולים לקרוא את הפוסט הזה…
אני שנאתי שהם עישנו, התביישתי בזה. לא יכולתי לסבול את הריח של הסיגריות, בעיקר בקיץ. אמא שלי הקפידה להתבשם, אבל גם איב סן לורן, לא יכול היה לקחת ממנה את הריח של המנטול החמצמץ.
אני נשבעתי שהילדים שלי לא ירגישו ככה בחיים.

הפסיכולוגים שקוראים בוודאי ימצאו לכך הצדקות, אחרי הגיוס, גם אני נפלתי לבור הזה והתחלתי לעשן, כמו אמא שלי, גם אני חשבתי שעוד שפריץ של בושם, הפעם שאנל, יצליח לטשטש את עקבות הריח של ווג מנטול…כשהיחסים עם בעלי הפכו לרציניים הוא תהה איך אני אגדל ילדים עם העננה שהיתה סביבי והריח של המאפרה שנדבק אלי…אני חזרתי ואמרתי שכשיהיו לי ילדים, אפסיק לעשן! וכך היה, ברגע שנודע לי שאני בהריון עם הבכור, הפסקתי לעשן!
קיימתי את מה שהבטחתי לעצמי – אני לעולם לא אעשן ליד הילדים שלי ולא ליד ילדים אחרים – זה מבחינתי קו אדום!

אני נשארת עם הילדים בבית עד גיל שלוש, גינה ציבורית היא אחת האטרקציות המועדפות עלינו.
כשהם היו תינוקות, היתי נגעלת להוציא להם מהפה בדל סיגריה שהם מצאו כשזחלו להם בגינה. במקרה הטוב זה היה בדל שלם, במקרה הרע, לעוס…
מישהו יודע שבשנת 2011 הגיעו 64 ילדים לבתי חולים לאחר שבלעו בדלי סיגריה?!
גם היום, שהילדים גדלו, אני חושבת פעמיים אם להישאר בגינה כשיש אמא/סבתא/דודה/אבא/סבא/דוד שעומדים ליד הילד/נכד ומעשנים! ביננו, גם לי זה לא נעים…

unnamed (2)
צילמה: אפרת שיין

רוב האנשים מגיעים לגינה לשעה קלה, 'גג' שעתיים ואני שואלת – האם אי אפשר להתאפק?
פעם (לפני עשור בערך) האמינו שאי אפשר לותר על עישון באוטובוסים ומקומות ציבוריים, זה היה נשמע הזוי…היום כבר קשה לדמיין מצב שונה מהקיים.
בניו יורק אגב, אסור לעשן בפארקים בעיר כבר מ 2011, גם אם אין ילדים בפארק.
אנחנו כל כך אוהבים לחקות את האמריקאים, כדאי שנחקה אותם גם בזה.

סגריות
צילמה: אפרת שיין

אז הגעתם לכאן ואתם רוצים לדעת מה אפשר לעשות??

אז ככה..

ב- 5 לינואר (שבוע ויומיים מעכשיו) עולה לועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק חדשה המבקשת לאסור עישון בגני שעשועים ציבוריים לילדים ובטווח של 10 מטרים מהכניסה לגני ילדים.
הצעת החוק, אותה הגישו חברי הכנסת  – יואל רזבוזוב, בועז טופורובסקי, אלעזר שטרן ומרדכי יוגב, היא פרי יוזמה של איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בישראל של ההסתדרות הרפואית בישראל. אם תקבל תמיכה – אז באותו שבוע היא תובא לקריאה טרומית בכנסת.

בהמשך לפניה של ההסתדרות הרפואית בישראל , יצרנו קמפיין שמטרתו יצירת שיח ברשת אודות הצעת החוק, לשם קידומו תוך חשיפת הסכנות הבריאותיות הנגרמות לילדים.

unnamed (1)
צילמה: אפרת שיין

אני אשמח אם תבחר לקחת חלק בקמפיין.

סיגריות זה לא משחק ילדים –  ספרו. שתפו. הפיצו.
מקדמים את הצעת החוק מוציאים את העישון מגני השעשועים.

תודה!

אני רוצה לנצל את הבמה להודות לאפרת שיין שצילמה את הילדים שהשתתפו בקמפיין.
אפרת עשתה זאת במקצועיות וסבלנות והצליחה ללכוד את הרגעים במהירות.

2 תגובות בנושא “סיגריות זה לא משחק ילדים | מוציאים את העישון מגני השעשועים!

  1. הבלוג נפלא! מחזיקה אצבעות שלמען הילדים המקסימים בתמונה ולמען אלו שעוד יבואו הצעת החוק תועבר ותואכף כדין!

כתיבת תגובה